Tlačové správy

16.3.2018

Tretina slovenských vodičov si vyberá čerpaciu stanicu podľa kvality doplnkového predaja

Tretina slovenských vodičov si vyberá čerpaciu stanicu podľa kvality doplnkového predaja

TLAČOVÁ SPRÁVA

Bratislava
16. marca

Kvalita doplnkového predaja na čerpacích staniciach má veľký vplyv na rozhodovanie zákazníkov, na ktorej z nich natankovať. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2017. Najčastejšie ľudia nakupujú na čerpacích staniciach tovar určený na spotrebu počas cesty.

Prieskum ukázal, že 61 % opýtaných v poslednom polroku nakúpilo nejaký tovar v predajni na čerpacej stanici, dve tretiny z nich nakupovali v poslednom mesiaci.„Spýtali sme sa okrem iného respondentov, či pre nich predajňa a jej ponuka hrajú úlohu pri výbere čerpacej stanice, na ktorej budú tankovať. Viac ako tretina opýtaných, 36 %, uviedla, že je pre nich vždy alebo často rozhodujúca práve kvalita doplnkového predaja,“ uvádza k výsledkom prieskumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Medzi jednotlivými nákupnými misiami na čerpacích staniciach celkovo dominujú nákupy tovaru na spotrebu v priebehu cesty autom, a to počas jazdy (70 %), či priamo na čerpacej stanici (44 %). Pätina nákupov je určená na spotrebu mimo domova, napríklad v práci alebo v škole. Nákupy domov sú skôr ojedinelé, najčastejšie ide o „núdzový nákup“.

Účelu nákupov v predajniach na čerpacích staniciach zodpovedá druh tovaru, ktorý si zákazníci vyberajú. Prevažujú nápoje, najmä studené, bagety a sendviče, sladkosti alebo cigarety.

Graf: Vyberáte si čerpaciu stanicu podľa predajne?(v%, N = 920 nakupujúcich v predajniach na ČS)

Výskum sa uskutočnil vo februári 2018 na reprezentatívnej vzorke 1 500 respondentov internetovej populácie SR metódou on-line dopytovania.

V prípade záujmu o ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Ogilvy Public Relations:

Lucie Pavlů, tel. +420 602 302 502, e-mail: lucie.pavlu@ogilvy.com

Milan Kříž, tel. +420 221 998 237, +420 602 266 316, e-mail: milan.kriz@ogilvy.com

Generálny partner