Platíte kartou? Od banky dostanete zvýhodnenia a služby navyše

TLAČOVÁ SPRÁVA

Bratislava, 27. december 2018 – Odmena za používanie karty, zľavy z poplatku, ale aj rôzne doplnkové služby ako poistenie, asistenčné služby, či vstupy do letiskových salónikov. Aj takýmito cestami motivujú bankové domy klientov k aktívnemu využívaniu platobných kariet. Cieľom je eliminácia sivej ekonomiky, ale aj modernizácia finančných služieb. Tie sa budú v najbližších rokoch presúvať výhradne do on-line prostredia.

Aj keď platobné karty nenahradia hotovosť úplne, ich úloha je na trhu s finančnými službami nezastupiteľná. „Poskytujú bezpečnejšie, prehľadnejšie a rýchlejšie narábanie s osobnými financiami. Kartu vie klient využívať celosvetovo u obchodníkov aj na internete a sú na ne napojené aj ďalšie elektronické služby - napríklad tokenizácia karty do mobilného zariadenia, notifikačné služby, 3-D Secure či iné,“ vymenúva Marcela Králová, podpredseda

Združenia pre bankové karty zároveň dodáva, ak klient svojim bankovým produktom dobre rozumie a správne ich využíva, získava od banky aj niečo navyše. „Môže to byť cestovné poistenie, poistenie ochrany tovaru alebo predĺženej záruky. Bežné je aj odmeňovanie za používanie kariet, buď vo forme zľavy z poplatku za kartu, alebo cez money back, kedy sa klientovi vráti určité percento z realizovaných platieb,“ vysvetľuje.

Výhodnosť konkrétneho benefitu závisí najmä od typu a potrieb daného klienta. Ak niekto nezvykne cestovať letecky, vstup do VIP letiskového nebude zaujímavý. Preto banky rozdeľujú platobné karty do špecifických kategórií a každá z nich zahŕňa iné zvýhodnenia navolené podľa typu klienta. To, čo má väčšina klientov však spoločné, je narastajúci záujem o nakupovanie cez internet. Práve pri nich je platba kartou najbezpečnejším spôsobom úhrady za tovar. „Nakupovanie v zahraničných e-shopoch so sebou prináša riziko, preto banky neustále zvyšujú bezpečnosť online transakcií,“ hovorí Marcela Králová.

A čo ďalšie prinesú platobné karty klientom? Podľa Marcely Královej sa banky – vydavatelia kariet v najbližšom období zamerajú najmä na podporu digitalizácie kariet. „Získajú tým nových klientov, zároveň existujúci klienti budú častejšie platiť mobilom,“ uzatvára Marcela Králová.

 

O Združení pre bankové karty

Združenie pre bankové karty pôsobí na slovenskom trhu od roku 1994. Ide o dobrovoľnú, neziskovú a jedinú platformu na Slovensku, ktorá združuje banky a nebankové subjekty, ktorých spoločným cieľom je rozvoj platobných kariet na Slovensku.V súčasnosti má ZBK 22 riadnych členov, z toho je 11 bánk a 11 nebankových subjektov. Akékoľvek ďalšie informácie či plánované podujatia nájdete na webe:www.zbk.sk.

Pre viac informácií kontaktujte:?
Paulína Nedavašková, PR agentúra Nextina
E-mail:
paulina@nextina.sk
Mobil:+421 903 931 698